Vacanțele la litoralul Mării Negre vor fi cu până la 10% mai ieftine decât cele din 2019, pe fondul falimentului cele mai vechi companii de turism din lume, Thomas Cook, arată o analiză a companiei Alpha PR.
Conform sursei citate, rămași fără turiștii vestici încă din vara anului trecut, hotelierii bulgari s-au adaptat cererii și au scăzut prețurile pentru acest an.
În schimb, în ceea ce privește litoralul din România, ofertele mai mici se găsesc în extrasezon, în timp ce pentru ofertele din lunile de vară, românii vor trebui să plătească mai mult cu maximum 5%.
„Ofertele tip Early Booking au început sa pătrundă pe piața românească pe la mijlocul anilor 2000, întâi pentru destinațiile clasice externe și apoi pentru Litoralul românesc. De la an la an s-a mărit numărul hotelurilor și destinațiilor care intră în aceste programe, create pe baza unui parteneriat între hotelieri și agențiile de turism. De asemenea, reducerile au devenit din ce în ce mai flexibile și de consistente, în funcție de perioadă. Și în acest an, atât pentru Grecia, cât și pentru Litoralul românesc sau alte destinații, am observat o îmbunătățire a ofertelor tip Early Booking, în sensul că perioada de ofertare poate fi mai mare pentru unele hoteluri, iar reducerile mai consistente, în funcție de perioada rezervării dar și de perioada sejurului. Mai amintesc că la ora actuală multe oferte tip Early Booking se lansează încă din toamna anului precedent, ceva de neimaginat acum 10 sau chiar 5 ani”, a declarat consultantul în turism Traian Bădulescu, potrivit sursei citate.
Ofertele din România nu au înregistrat scăderile de preț de care se bucură turiștii care merg în Bulgaria dintr-un singur motiv: voucherele de vacanță.
„Tichetele de vacanță încă au o mare influență asupra prețurilor de achiziție a unei vacanțe în România și din acest motiv, hotelierii noștri încă țin la preț. Cu toate acestea, și la noi puteți găsi vacanțe ieftine în sezonul estival, dar va trebui să căutați ceva mai mult pentru ele. Mai mult, Bulgaria a pierdut un important segment de piață, pe care se baza destul de mult, iar acum, vor trebui să își refacă strategiile și să-i aibă clienți principali pe români care nu au nici aceleași resurse financiare ca vesticii”, a declarat Paul Barbu, consultant.
Foto Pexels