United Airlines solicită însoțitorilor de zbor să nu mai lipească pasagerii de scaune cu bandă adezivă
Maxwell Berry este legat cu bandă adezivă de scaunul unui avion Frontier Airlines către Miami
Potrivit New York Times, compania United Airlines a transmis angajaților său nu mai lege pasagerii de scaune „cu bandă adezivă”. În mesajul citat de cotidianul american, personalului i se amintește că „dispozitivele de bord pot fi utilizate în situații dificile și că măsurile alternative, cum ar fi banda adezivă, nu ar trebui să fie utilizate niciodată”.
Însoțitoarele de zbor au folosit uneori această practică pentru a face față călătorilor indisciplinați. Altercațiile din timpul zborurilor s-au înmulțit de la începutul pandemiei Covid-19. Printre cele 3.800 de incidente observate de Administrația Federală a Aviației din ianuarie 2020, 2.867 se referă la persoane care au refuzat să poarte mască.
Motivul declanșator: un incident la o altă companie
Mesajul United Airlines a fost perceput de angajați drept „o cascadorie de marketing”. Asociația însoțitorilor de zbor (AFA), care este principalul sindicat din sector, susține că angajații foloseau cleme din plastic – furnizate de companie – și că pasagerii nu au fost niciodată „lipiți”.
Decizia United Airlines vine în urma unui incident petrecut la o altă companie aeriană: un pasager aflat sub influența băuturilor alcoolice ar fi agresat sexual angajații Frontier Airlines în timp ce călătoreau între Philadelphia și Miami. Individul, pe nume Maxwell Berry, al cărui caz a fost foarte mediatizat în Statele Unite, a fost apoi legat de scaun cu bandă adezivă.
Personalul dorește mai multă protecție
Pentru a înțelege mai bine situația, echipajul de zbor – epuizat de altercații repetate – solicită mai mult ajutor de la angajatori, scrie New York Times.
Însoțitorii de zbor spun că angajatorii nu le oferă suficiente măsuri de protecție. După incident, Frontier Airlines a suspendat inițial salariile angajaților implicați, apoi a revenit asupra deciziei.
Sursa: Le Point
Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook