Un restaurant din California a fost vizitat de inspectorii de igienă după ce a făcut obiectul mai multor reclamații care susțineau că personalul angajat nu a purtat măști de protecție împotriva coronavirusului, unii clienți afirmând chiar că nu au fost primiți în unitate fiindcă purtau mască. Apple Bistro, situat în Placerville, la 65 km nord de Sacramento, a primit luni un avertisment din partea autorităților locale, care au raportat peste 50 de reclamații.
„Fără mască ce privează de oxigen”
Un mesaj afișat pe ușa rezumă clar poziția proprietarului cu privire la gesturile de protectie: „fără distanțare fizică, fără masca ce privează de oxigen, fără propagator de microbi din latex”, spune textul, înainte pentru a adăuga: „Nu este obligatoriu să fii aici. Este posibil să nu fie pentru tine”.
Autoritățile au trimis inspectorii de sănătate la fața locului și au spus că pot suspenda licența restaurantului dacă angajații nu încep să poarte măști. Contactat de AFP, restaurantul a refuzat să comenteze.
Apel la boicot
Unii internauți au criticat atitudinea proprietarului restaurantului și au cerut boicotarea unității.
Un altul a spus că i s-a cerut să plece pentru că purta mască. Alți clienți, dimpotrivă, au spus că nu au nicio problemă cu politica restaurantului, asigurând că distanțarea fizică a fost respectată acolo.
Decizia de a impune sau nu purtarea unei măști depinde de fiecare stat, chiar de fiecare regiune sau municipalitate. Guvernatorul din California, Gavin Newsom, a decretat ca măștile să fie obligatorii în locuri publice, în încercarea de a reduce explozia cazurilor de coronavirus în cel mai populat stat din Statele Unite.