UEFA a decis să nu mai riște o nouă controversă de marketing privind sponsorul EURO 2020, Heineken. Jucătorii de fotbal de religie musulmană vor avea de acum dreptul să solicite înlăturarea sticlelor de bere de pe pupitrele conferințelor de presă. Daily Telegraph a raportat pentru prima dată decizia, după ce a verificat situația de la meciul dintre Portugalia și Franța, când nu au existat sticle de bere în timpul interviului cu starul francez Karim Benzema.
UEFA a informat echipele naționale că, dacă unul dintre jucători dorește să elimine sticlele de bere din motive religioase, pot face o solicitare.
Asociația europeană este încă sub efectul acțiunilor lui Paul Pogba și Cristiano Ronaldo, care au îndepărtat sticle de Heineken sau Coca Cola în timpul interviurilor, gesturi care au provocat controverse legate de sponsori și au avut chiar impact pe piețele financiare.
Heineken, care sponsorizează anual UEFA cu aproximativ 40 de milioane de euro, a specificat că sticlele sale de la EURO erau cu „bere fără alcool” și aveau scopul „de a-i face pe privitori să consume mai puțin alcool”.
UEFA a avertizat inițial selecționatele că jucătorii trebuie să respecte sponsorii, dar Martin Kallen, coordonatorul EURO 2020 transmite că există „înțelegere” privind gesturile făcute din „motive religioase”.