Compania de ride-sharing Uber a primit autorizație de la Departamentul american pentru autovehicule din California, Statele Unite, pentru testarea de mașini care se conduc singure, pe drumurile publice, la aproape doi ani de la un accident mortal în care a fost implicată o mașină Uber, transmite BBC.
Decizia vine la aproape doi ani distanță de la un accident în care a fost implicată o mașină autonomă a Uber și în care o persoană a murit. Compania americană și-a redus operațiunile și cercetările în ceea ce privește mașinile autonome în urma accidentului, iar autorizația din partea Californiei reprezintă practic reinițializarea programului.
California, care a acordat până în prezent autorizații similare altor 65 de firme de transport, permite companiilor să testeze tehnologie pentru mașini autonome cu condiția ca un șofer de rezervă să fie prezent în autoturism.
Înainte de accidentul din martie 2018, mașinile care se conduc singure ale Uber erau testate în patru locații de pe continentul nord-american, respectiv Phoenix, San Francisco, Pittsburgh și Toronto.
Uber a anunțat că ia în considerare San Francisco pentru testele sale, orașul unde compania își are de altfel și sediul. Compania nu a oferit însă un calendar pentru când intenționează să reînceapă testele.
„Nu avem o actualizare pentru exact când vom relua testarea (pentru mașina) autonomă. (…) Primirea autorizației noastre de testare prin Departamentul pentru autovehicule din California este un pas esențial către acest scop în orașul natal al Uber”, a spus compania într-un comunicat.
Uber este singura companie din cele 66 care au primit autorizații similare ale cărei mașini au fost implicate într-un accident mortal.
Persoana decedată, în vârstă de 49 de ani, traversa pe bicicletă o porțiune de drum prost-iluminată, cu mai multe benzi, când a fost lovită de un Volvo XC90 autonom. O anchetă a descoperit că șoferul de rezervă nu a mai fost atent la drum cu puțin timp înainte de accident și că se uita la un serial pe telefon la vremea respectivă.
În 2019, procurorii au anunțat că Uber nu este pasibilă să răspundă penal pentru accident, iar compania a precizat la rândul său, ulterior, că „programul a fost revizuit”.
Operațiunile Uber au fost reluate în Pittsburgh, însă, tot în 2018. Compania se așteaptă totodată să înceapă testarea de mașini autonome în Washington cândva în decursul acestui an.
Tehnologia este considerată crucială pentru ca Uber să marcheze eventual profit. Compania a marcat pierderi de 7,4 miliarde de dolari de când s-a listat în luna mai 2019.
Foto Pexels