Uber implementează în România noi măsuri pentru protejarea șoferilor și clienților

Uber anunță introducerea Funcției de Verificare a Măștii de protecție, ca măsură suplimentară de protecție.

Astfel, Uber le cere tuturor utilizatorilor, șoferilor, dar și curierilor să confirme faptul că au fața acoperită sau poartă mască de protecție înainte de o cursă sau o livrare.

În comunicatul transmis astăzi, compania arată că dorește să ia toate măsurile necesare pentru ai ajuta pe utilizatori să rămână în siguranță. Printre acțiunile pe care Uber le-a făcut pentru limitarea riscului de transmitere a virusului se numără instalarea de panouri separatoare în mașini, conceperea unei liste de măsuri pe care atât utilizatorii cât și șoferii trebuie să le respecte în timpul cursei, echipament de protecție pentru șoferi.

Începând cu 18 mai, Uber va afișa în cadrul aplicației informații referitoare la siguranță dar și o listă de măsuri pe care trebuie să le respecte.

Șoferii vor fi obligați șă-și facă un selfie pentru a dovedi că poartă mască sau că au fața acoperită. Cei care nu respectă această măsură nu se vor putea conecta și nu vor putea utiliza aplicația, se arată în comunicat. În plus, vor fi rugați să confirme că au dezinfectat mașina în mod regulat și au oferit dezinfectanți pentru mâini călătorilor.

Și călătorii vor fi nevoiți să confirme că au respectat măsurile recomandate de autoritățile de sănătate publică.

Toate măsurile vor rămâne în vigoare până la sfârșitul lunii iunie.

Mai jos ai lista cu măsurile de siguranță luate de Uber.

Panouri de protecție în mașini: Uber lucrează cu un partener local din București, pentru a echipa majoritatea șoferilor activi din România cu panouri separatoare pe parcursul următoarelor săptămâni. Acestea vor ajuta la păstrarea unei distanțe sigure în mașină, între șoferi și călători. Uber va acoperi costurile pentru mii de astfel de panouri, astfel încât cea mai mare parte a șoferilor să primească unul în mod gratuit în următoarele săptămâni.

Broșuri cu informații despre siguranța în timpul epidemiei COVID: Broșurile cu astfel de informații vor fi amplasate în mașini, pentru a-i informa pe utilizatori și a le aminti de instrucțiunile pentru siguranță.

Produse dezinfectante: În ultimele săptămâni, șoferii au primit sute de produse dezinfectante din partea Uber, în mod gratuit.  În total, Uber le va oferi acestora peste 3.000 de astfel de produse în următoarele săptămâni.

Listă cu măsuri de siguranță pentru șoferi: Șoferilor li se va cere să confirme că au luat măsuri de siguranță și să treacă printr-o verificare în aplicație a utilizării măștii de protecție.

Listă cu măsuri de siguranță pentru utilizatori: Utilizatorilor li se va cere să confirme că au luat câteva măsuri cheie recomandate de autoritățile de sănătate publică, cum ar fi spălarea mâinilor înainte de urcarea în mașină, alegerea banchetei din spate în timpul călătoriei și deschiderea geamurilor pentru a facilita ventilația.

Anularea curselor în mod gratuit, din motive de siguranță: Șoferii pot alege să refuze o cursă dacă utilizatorul nu poartă o mască de protecție sau nu își acoperă fața. Călătorii pot face același lucru, fără taxe în plus. Anularea curselor se poate face doar din motive de siguranță; Ghidul Comunității Uber interzice discriminarea bazată pe culoarea pielii, naționalitate sau de orice altă natură.

Un nou sistem de feedback pentru igienă și sănătate: Vor fi adăugate noi opțiuni de feedback în aplicație, inclusiv pentru cazurile în care un șofer sau utilizator nu poartă mască de protecție. Utilizatorii care încalcă noile reguli în mod frecvent riscă să aibă accesul blocat în aplicație.

Materiale informative pentru siguranță: Alături de Organizația Mondială de Sănătate, Uber a realizat o serie de sfaturi și recomandări specifice pentru industria de ridesharing și de livrare de mâncare. Aceste materiale vor fi utilizate pentru a informa șoferii, curierii și restaurantele atunci când sunt semnalizate comportamente care pun în pericol siguranța.

Asistență financiară: Șoferii și curieri diagnosticați cu COVID-19 sau care sunt obligați să se auto-izoleze vor primi asistență financiară de la Uber pentru până la 14 zile. În acest timp, ei nu se vor putea conecta în aplicația Uber.

 

Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook