Într-un interviu publicat de cotidianul englez The Guardian, Jonas Kaufmann și-a exprimat îngrijorarea cu privire la amploarea revizuirii lucrărilor clasice sub presiunea susținătorilor pentru diversitate și incluziune. Tenorul german evocă și repertoriul contemporan pe care cu greu îl apreciază și pe care îl abordează rar, preferând să se concentreze asupra marilor compozitori de opere clasice.
Cancel Culture va duce la închiderea sălilor de concerte
Întrebat dacă a fost surprins când spectatorii au huiduit în timpul operei Otello de Giuseppe Verdi, tenorul german răspunde: „De fapt, spectatorii nu mă huiduiau pe mine. În realitate, se criticau faptul că rolul Otello nu era interpretat de un cântăreț de culoare. Regizorul a fost criticat pentru că a ales un cântăreț alb”.
Jonas Kaufmann este conștient că se află în centrul unei controverse, dar subliniază că nu poate fi vorba despre elemente „ironice”. „Nimeni nu poartă machiaj negru, ca acum 50 de ani. În definitv, o ucid pe soția mea, Desdemona. Este potrivit pentru publicul tânăr? Ar trebui să punem avertismente peste tot? Cred că până și copiii înțeleg că este o poveste și se pot întâmpla lucruri groaznice în basme. Este foarte greu de stabilit unde să te oprești și ce să faci. Dacă vom merge în aceeași direcție, în curând va trebui să închidem sălile de concerte”.
Kaufmann crede, de asemenea, că publicul continuă să fie atras de operele clasice și de „binele lui Verdi și Puccini” pentru că, spune el, „ce este fascinant la operă este tocmai că este puțin de modă veche, puțin misterioasă, puțin diferită”. Cântărețul face aluzie la seria Game of Thrones, despre care spune că are „succes nu pentru că este modernă, ci pentru că creează o lume diferită, într-un mod atât de fantastic și perfect încât te cufunzi în ea și începi să uiți că acolo se întâmplă lucruri greșite. Asta este opera!”.
Sursa: Radio Classique