Seria FIFA a celor de la EA Sports și-ar putea schimba numele. Electronic Arts a depus o serie de cereri de înregistrare a unei noi mărci mărci către organismele profesionale din Regatul Unit și Uniunea Europeană.
Cu câteva zile în urmă, vicepreședintele Electronic Arts, Cam Weber, a declarat că aceștia se gândesc să schimbe numele celui mai popular joc al lor în „EA Sports FC”. Cererea a fost trimisă autorităților britanice pe 1 octombrie și autorităților Uniunii Europene pe 4 octombrie. Cu toate acestea, dacă FIFA și EA Sports își separă drumurile, același Cam Weber a subliniat că jocul va avea în continuare un număr considerabil de parteneri.
„În anii în care am construit franciza noastră globală, ne-am dat seama că autenticitatea este esențială pentru experiență. De aceea, ne concentrăm atât de multă energie asupra forței colective a peste 300 de parteneri individuali autorizați, care ne oferă acces la peste 17.000 de sportivi din peste 700 de echipe, 100 de stadioane și peste 30 de ligi din întreaga lume”, a declarat Cam Weber.
Câți bani cere FIFA de la EA Sports pentru continuarea parteneriatului
Un raport al celor de la New York Times a dezvăluit cât cere, de fapt, forul internațional pentru continuarea parteneriatului.
„FIFA cere mai mult decât dublul a ceea ce primește în prezent de la EA Sports […] Aceștia și-ar spori plata la peste 1 miliard de dolari pentru fiecare ciclu de patru ani al Cupei Mondiale”, relatează cei de la New York Times.
Pare, și chiar este, o sumă exorbitantă, inclusiv pentru cei de la EA Sports. Comparativ, modul de joc Ultimate Team a generat aproximativ 1,2 miliarde de dolari pe durata FIFA 21, conform aceluiași raport, reprezentând și principala sursă de venit a seriei.
FIFA nu garantează exclusivitatea numelui
Chiar dacă cei de la FIFA cer această sumă, există mai multe surse care sugerează că aceștia nu vor mai garanta exclusivitatea. Forul internațional este în căutare de fonduri pentru noile proiecte, printre care se numără o Cupă Mondială a Cluburilor mai inclusivă și organizarea Cupei Mondiale la fiecare 2 ani.
Cel mai recent nume menționat în același raport este al celor de la Epic Games și a jocului Fortnite. FIFA ar fi interesată să vândă cât mai multe licențe, indiferent că au sau nu legătură cu sportul. În condițiile în care EA Sports ar plăti suma de 1 miliard de dolari, puțin probabil să fie de acord să nu aibă exclusivitate pentru franciza pe care au construit-o încă din 1993.
Actuala înțelegere dintre FIFA și Electronic Arts va expira după Cupa Mondială din 2022, deci am putea vedea schimbări chiar de la FIFA 23 sau primul joc EA Sports FC.