Școlile nu reprezintă un mediu de risc și nu trebuie închise, arată un studiu austriac
Au fost raportate puține contaminari cu coronavirus în școli, dar există o prevalență aproape identică pentru elevi și profesori: acestea sunt rezultatele unui studiu publicat vineri în Austria, care raportează, de asemenea, un număr mai mare de infectări în unitățile defavorizate.
„Nu există nicio diferență semnificativă între copii și profesori”, scriu autorii studiului, care provin din patru universități austriece. Cercetătorii au testat aleatoriu 10.156 de elevi de gimnaziu și liceu, precum și profesori asimptomatici din 243 de școli din toată țara, în perioada 28 septembrie – 22 octombrie. Doar 40 dintre ei aveau virusul, adică o prevalență de 0,39%. În ceea ce privește copiii, 0,37% au fost infectați, o diferență prea mică pentru a fi semnificativă, conform studiului.
Prevalență de 3,5 ori mai mare în unitățile defavorizate
Pe de altă parte, „prevalența diferă între școlile cu un indice de dezavantaj social ridicat (0,81%) și școlile cu un indice de dezavantaj social moderat (0,23%)”, subliniază cercetătorii. Alte faze de testare vor fi efectuate în mod regulat pe tot parcursul anului școlar pentru a înțelege mai bine circulația coronavirusului în școli.
Ministrul Educației, Heinz Fassmann, speră că primele rezultate ale acestui studiu vor contribui la dezbaterea publică cu privire la închiderea școlilor, deoarece Austria își pune întrebări cu privire la explozia cazurilor din ultimele săptămâni.
Sursa: Le Figaro
Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook