Muzeul Cambridge adaugă panouri informative prin care explică de ce statuile sunt albe
Muzeul de arheologie al Universității Cambridge trebuie să adauge etichete explicative privind „albul” sculpturilor, ca parte a noii strategii anti-rasiste a Facultății de Clasici. Sculpturile romane și grecești expuse la Muzeul de Arheologie Clasică al Universității Cambridge, precum și în jurul sălilor de curs, dau o „impresie înșelătoare” a albului și „absenței diversității” lumii antice.
Facultatea spune că va „transforma problema într-o oportunitate”, avertizând asupra diversității castelor, asupra modurilor în care culoarea a fost pierdută și poate fi restaurată și asupra „rolului sculpturii clasice în istoria rasismului”.
Noile panouri informative urmează să fie expuse la sfârșitul acestui an, potrivit facultății.
‘Dezechilibrat’
Planurile au determinat o reacție furioasă printre donatorii Cambridge, care au spus că mișcarea este „dezordonată”.
„Am putea să înțelegem, dacă ideea ar veni de la un student, dar faptul că a fost aprobată de facultate este pe cât de înspăimântător, pe atât de comic”, spune un academician pentru The Telegraph.
Un alt academician spune că, din moment ce 600 de piese ale muzeului cu statui romane și grecești sunt în mare parte reprezentări ale romanilor și grecilor, oportunitățile de a evidenția diversitatea este limitată.
Profesorii universitari sunt îngroziti de propunerile care au fost publicate luna trecută ca parte a unui „plan de acțiune” pentru combaterea acuzațiilor de rasism.
„Rasism sistemic printre clasici”
Planul de acțiune a fost întocmit ca răspuns la o scrisoare deschisă scrisă vara trecută președintelui Comitetului Facultății de Clasici, care solicita „recunoașterea publică a problemelor rasismului printre figurile clasicilor și a necesității unei activități antirasiste active în cadrul disciplinei noastre”.
Scrisoarea, care a fost semnată de zeci de studenți, absolvenți și unii membri ai personalului, a formulat o serie de cereri, inclusiv „o recunoaștere a existenței rasismului sistemic la clasici”.
La începutul acestui an universitar, profesorii vor fi încurajați să includă „avertismente de conținut” materialelor folosite la cursuru.
Limbaj și diversitate
Atunci când sunt concepute noi cursuri, „limbajul utilizat va fi analizat”, adaugă documentul.
Toate cursurile noi și existente vor fi revizuite, cu scopul de a oferi suficientă „diversitate” listelor de lectură și bibliografiilor. Acest lucru răspunde îngrijorării elevilor cu privire la „diversitatea programei”.
„Pregătirea implicită a prejudecăților”
Toți membrii facultății ar trebui să primească „instruire implicită a prejudecăților” la fiecare trei ani și acest lucru ar trebui monitorizat prin procesul de evaluare, adaugă documentul.
Profesorii trebuie să se asigure că este acordată „proeminența cuvenită” acestor probleme, chiar dacă sunt „inconfortabile”.
Dr. Arif Ahmed, lector de filozofie, spune că „singurul criteriu” de constituire a listei de lectură ar trebui să fie meritul academic.
„Am îngrijorarea generală că există de fapt o amenințare de a dilua interesul academic și valoarea unor probleme din cauza tendințelor politice actuale”, crede el. „Universitățile nu au un rol politic, nici măcar unul lăudabil, ca antirasismul”.
Sursa: The Telegraph
Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook