L’Oréal se alătură companiilor care iau decizii de marketing în linie cu trendul anti-rasist generat de mișcarea Black Lives Matters.
Grupul L’Oréal a decis să elimine anumite cuvinte, cum ar fi „alb” sau „albire”, din descrierea produselor sale cosmetice, în contextul global al manifestațiilor anti-rasiste.
„Grupul L’Oréal a decis să elimine cuvintele alb / albire și clar (deschis) din toate produsele sale destinate uniformizării pielii„, a declarat într-un comunicat de presă publicat azi, sâmbătă, 27 iunie, fără a da alte detalii, fără să spună dacă produsele deja aflate pe rafturi vor fi sau nu retrase de pe piață.
Această decizie vine după cea a filialei indiene Unilever, care a ales să-și redenumească crema de albire a pielii comercializată sub numele de „Fair & Lovely”. Compania anglo-olandeză a promis să nu mai folosească cuvântul „Fair” deoarece marca spune că este „angajată să celebreze toate tonurile de culoare ale pielii”.
Amploarea protestelor anti-rasiste provocată de moartea lui George Floyd pune presiune asupra companiilor. Mai multe grupuri americane și-au anunțat intenția de a-și schimba identitatea vizuală, cum ar fi Mars care spune că intenționează sa-l înlocuiasca pe celebrul Uncle Ben’s.