În apropierea Crăciunului, Lego ia o mare decizie. Cel mai mare producător de jucării din lume anunță planuri că jucăriile sale nu vor mai avea componenta de gen în viitor. Decizia vine în urma unui amplu sondaj global realizat de compania daneză asupra stereotipurilor de gen. Informația a fost dezvăluită de cotidianul britanic The Guardian, care enumeră detaliile studiului. Institutul Geena Davis, o organizație creată în 2004 de actrița cu același nume și care analizează reprezentarea de gen în mass-media, a adunat opiniile a aproape 7.000 de părinți și copii cu vârste cuprinse între 6 și 14 ani din 7 țări.
71% dintre băieți spun că le este frică să nu fie tachinați
Studiul arată faptul că fetele sunt din ce în ce mai încurajate să se angajeze în activități destinate de obicei băieților, în timp ce inversul situației se întâmplă mai rar. De asemenea, părinții tind să perpetueze stereotipurile de gen, sfătuindu-și copiii facă activități în funcție de sexul lor. Mai mult de 71% dintre băieții chestionați spun că se tem să nu fie batjocoriți pentru că se joacă cu „jucăriile fetelor”, o teamă care este împărtășită și de părinți.
Prin urmare, Lego dorește să pună capăt stereotipurilor prin eliminarea clișeelor. „Treaba noastră este să încurajăm fetele și băieții să se distreze cu jucării care în mod tradițional ‘nu erau făcute pentru ei'”, spune Julia Goldin, Lego Product Manager. Pe site-ul oficial nu mai e posibil să cauți jucării după sex. Prin urmare, compania își continuă politica incluzivă, la câteva luni după lansarea unei colecții de jucării fără gen, în cinstea minorităților.
Statul California tocmai a adoptat o lege care impune magazinelor de stat să creeze rafturi dedicate jucăriilor fără gen până în 2024.