Justine Triet a câștigat premiul pentru cel mai bun regizor cu filmul „Anatomia unei căderi” în cadrul Premiilor Cesar. Cine au fost ceilalți laureați

Franța a fost scena unui eveniment important în lumea cinematografică, noaptea trecută: Premiile César. Justine Triet a devenit a doua femeie care câștigă premiul pentru cel mai bun regizor din istoria de 49 de ani a Premiilor Cesar. Lungmetrajul „Anatomia unei căderi” i-a adus succesul, film care a obținut și trofeele pentru cel mai bun film, scenariu original și montaj.

Trailerul oficial pentru filmul „Anatomia unei căderi”, care i-a adus premiul cel mare lui Justine Triet

Și favoritul de la Oscar, Christopher Nolan, a primit un trofeu César onorific din partea lui Marion Cotillard. Drama „The Animal Kingdom”, de Thomas Cailley, a obținut mai multe premii, inclusiv pentru costume, efecte vizuale și muzică. Sandra Huller a obținut premiul pentru cea mai bună actriță în rol principal. Arieh Worthalter a câștigat premiul pentru cel mai bun actor pentru rolul principal din „The Goldman Case”, drama lui Cédric Kahn. Adèle Exarchopoulos a fost recompensată cu premiul pentru cea mai bună actriță secundară pentru rolul din „All Your Faces”.

Discursul de acceptare al Sandrei Huller pentru premiul „Cea mai bună actriță” pentru rolul din „Anatomy of a fall”.

Judith Godrèche aduce #metoo la Premiile César

Evenimentul nu a fost lipsit de controverse. Ceremonia César din acest an a avut loc pe un fond tensionat. Mai multe actrițe vorbesc despre abuzurile fizice și sexuale la care au fost supuse în timpul adolescenței, de către regizori cu zeci de ani mai în vârstă. Actrița și regizoarea Judith Godrèche a denunțat „traficul ilicit de tinere fete” în cinematografiei, în cadrul ceremoniei de decernare a premiilor César. Ea a făcut un apel pentru o nouă eră de adevăr în ceea ce privește abuzurile sexuale și hărțuirea în lumea cinematografică franceză, după decenii de tăcere și negare.

„Nu se compară nimic cu un bărbat de 45 de ani cu două mâini dezgustătoare pe sânii mei de fată de 15 ani. Cinematograful este făcut din dorința noastră de adevăr. Filmele ne urmăresc la fel de mult cum le privim noi. Este făcută și din nevoia noastră de umanitate, nu? Deci de ce ? De ce să acceptăm că această artă pe care o iubim atât de mult, această artă care ne leagă, este folosită ca acoperire pentru traficul ilicit de fete tinere?” au fost cuvintele lui Judith Godrèche.

Discursul lui Judith Godrèche despre abuzul asupra fetelor tinere în cinematografie

Exit mobile version