Timp de câteva zile China și-a continuat ieșirea treptată din izolare. Sectorul luxului își reia activitatea, prin redeschiderea magazinelor. Vânzările s-au reluat puternic.
China, pe care lumea întreagă o observă în gestionarea epidemiei, ar putea fi și un indicator pentru a anticipa comportamentul consumatorilor odată ce va fi terminată izolatea? Mulți specialiști studiază recuperarea consumului în țara care își redeschide treptat afacerile. Sâmbătă ei au putut observa o frenezie de cumpărături când s-au deschis usile boutique-ului Hermès situat în Guangzhou.
Potrivit informațiilor din „Women Wear Daily”, casa de lux franceză a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 2,7 milioane de dolari în acea singură zi (adică 2,46 milioane de euro). Un nivel niciodata atins până acum într-un magazin din China, notează cotidianul american de modă. Prin urmare, acest record îi revine casei Hermès, ale cărui vânzări anuale la nivel mondial au atins 6,88 miliarde USD în anul fiscal 2019.
În fața magazinului, clienții au format o coada lungă înainte de intrare. După două luni de izolare se pare că cei mai bogați chinezi și vedetele rețelelor de socializare au dorit să-si cumpere o geantă Birkin creată exclusiv pentru această ocazie, farfurii și veselă, încălțăminte, mobilier și alte accesorii de marochinărie.
Pentru China, care iese treptat din criza coronavirusului, veniturile record sugerează că locuitorii se îndreaptă către « revenge spending » („cheltuieli de răzbunare”), adica „răzbunarea prin cumpărare”, o expresie născută în China în anii 1980 pentru a descrie aportul mare de cumpărare pentru produse străine care fuseseră refuzate înainte de deschiderea Chinei spre exterior.