În ce condiții a redeschis Volkswagen cea mai mare fabrică de mașini din lume

WOLFSBURG, GERMANY - MARCH 31: The Volkswagen factory stands following a temporary halt to car production there on March 31, 2020 in Wolfsburg, Germany. Volkswagen extended the shutdown of factories in Germany until April 19 amid COVID-19 coronavirus outbreak (Photo by Maja Hitij/Getty Images)

Cei de la Volkswagen au redeschis cea mai mare fabrică de mașini din lume, cea de la Wolfsburg, din Germania, după ce pandemia de coronavirus i-a obligat s-o închidă pentru cea mai lungă perioadă din istoria de 82 de ani a fabricii.

Cel mai mare producător de mașini a fost obligat să facă peste 100 de schimbări în fluxul operațional ca să nu expună riscurilor de sănătate zecile de mii de lucrători.

Fabrica a fost închisă pe 19 martie, după ce pandemia de coronavirus a lovit Europa, forțând autoritățile să închidă granițele și să impună măsuri de carantină și izolare. Redeschiderea reprezintă și un simbol al repornirii economiilor europene, 14 milioane de oameni lucrând direct sau indirect în industria auto.

Complexul de la Wolfsburg acoperă o suprafață de 6,5 millioane de metri pătrați, a produs 700.000 de mașini anul trecut și 63.000 de oameni lucrează acolo, mai mult de jumătate din ei fiind locuitori ai  Wolfsburgului.

Redechiderea nu a fost ușoară. Fabrica depinde de un lanț de aprovizionare care cuprinde 71 de țări, 2.600 de companii, toate fiind afectate de pandemie. Peste 100 de măsuri de siguranță, stabilite în acord cu lucrătorii, au fost implementate, peste 8.000 de afișe cu informații au fost plasate în fabrică și au fost distribuite broșuri explicative.

Compania își propune să pornească producția treptat, în prima săptămână urmând a fi produse 1.400 de mașini, 6.000 în a doua săptămână, adică 40% din producția obișnuită a fabricii înainte de pandemie.

Fabrica va porni cu schimburi de 8.000 de muncitori pe liniile de producție, în loc de 20.000 în mod normal. La început, programul de lucru va fi redus pentru unii dintre muncitori, schimburile de ture vor fi organizate în așa fel încât cei care vin să nu se întâlnească cu cei care pleacă, lucrătorii își vor lua temperatura și se vor echipa pentru lucru de acasă, vor deschide ușile folosind coatele și se vor deplasa în șir indian, urmărind marcajele trasate special, în așa fel încât să respecte distanța.

Distanțarea socială va fi impusă în timpul întâlnirilor de lucru, dar și în pauzele de masă, fiind redus numărul de scaune din zonele comune, iar sălile de conferințe vor fi convertite în birouri. Cantinele rămân închise, lucrătorii fiind rugați să-și aducă mâncarea de acasă. Dozatoarele de apă sunt temporar dezafectate iar aparatele de aer condiționat nu vor recircula aerul ci vor aduce aer proaspăt din exterior.

Sculele vor fi dezinfectate după fiecare schimb, iar muncitorii nu și le vor mai transmite din mână în mână, ci le vor depune în containere, în așa fel încât ceilalți să le poată lua de la o distanță sigură. Sute de chiuvete suplimentare pentru spălarea mâinilor au fost instalate în toată fabrica.

Distanța între mașini va fi mărită iar lucrătorii vor face operațiile separat, iar acolo unde nu este posibil, se vor purta măști.

O altă provocare pentru Volkswagen este impunerea unor măsuri de siguranță pentru armatele de furnizori care intră în fabrică. Înainte de pandemie, 2.000 de camioane, cu peste 21.000 de repere intrau în fabrică în fiecare zi. Acum, șoferilor li se cere să rămână tot timpul în masini iar utilajele pentru descărcare vor fi dezinfectate foarte des.

Exit mobile version