Facebook nu va include mesajele politice sponsorizate create de influenceri în categoria dedicată publicităţii electorale. Compania actualizează în prezent o listă publică de reclame ale unor politicieni şi partide politice.
Candidatul la alegerile prezidenţiale Michael Bloomberg se numără printre politicienii care plătesc influenceri pentru ca aceştia să publice mesaje despre ei pe Instagram, potrivit unor informaţii apărute săptămâna trecută, arată BBC.
Atunci când un politician plăteşte pentru ca mesajele de pe pagina sa de Facebook să fie distribuite în masă, acele postări sunt incluse într-o bibliotecă publică de reclame. Procedura este concepută pentru a oferi o mai mare transparenţă privind campaniile electorale.
De cealaltă parte, Facebook le cere influencerilor şi starurilor social media să indice mesajele lor sponsorizate. Însă promovarea de tip „native”, respectiv mesaje scrise în stilul propriu de influenceri, nu va apărea în acea bibliotecă, chiar dacă politicienii plătesc pentru aceasta.
Facebook spune că, în acest caz, este vorba despre conţinuturi de brand, diferite de publicitatea clasică. Facebook impune publicarea informaţiilor despre cei care au plătit pentru reclame, iar acestea sunt disponibile într-o bază de date timp de şapte ani.
Facebook a fost extrem de criticat în ceea ce priveşte publicitatea politică, pentru că mesajele nu sunt verificate, în virtutea dreptului la liberă exprimare.
Foto Pixabay