Franta, Italia și Germania se pregătesc să iasă treptat din carantină, iar bicicleta pare soluţia pentru cei care se vor întoarce la muncă, dar care vor evita mijloacele de transport în comun de teama coronavirusului.
Multe oraşe din Franţa, între care și Parisul, au deja o structura bine dezvoltata de piste de biciclete, iar aplicaţiile de bike-sharing s-au extins în ultimii ani. Acum, ministrul francez al Ecologiei propune înfiintarea unor piste temporare pentru a permite păstrarea distanţei sociale.
Autorităţile din Milano vor să deschidă în scurt timp mai multe străzi doar pentru biciclişti. În total 35 de kilometri, astfel încât cei care vor merge la serviciu, după ridicarea restricţiilor, să aibă o alternativa la transportul public şi să evite blocajele în trafic.
Germania, renumită pentru reţeaua sa de autostrăzi, îşi modernizeaza infrastructura destinată bicicletelor. Un exemplu este landul Baden-Wuerttemberg, care finanţeaza construcţia de trasee pentru biciclete cu 58 de milioane de euro. Primăria din Berlin se gândește la siguranța si sănătatea locuitorilor și a creat deja piste temporare pentru păstrarea distanţei sociale. Iar Grupul Deutsche Umwelthilfe, care promovează protecția mediului înconjurător cere autorităţilor ca peste 200 de oraşe din Germania să mărească traseele pentru biciclete pentru a reduce aglomeraţia din autobuze şi metrouri.