Filmul cult se află acum în topul vânzărilor din categoria sa pe site-ul Amazon.
Acesta se numește „efectul Streisand”, un fenomen în care voința de a cenzura ceva sfârșește prin atragerea atenției asupra acelui lucru, declanșând astfel rezultatul opus. Întrucât platforma HBO Max a decis să cenzureze Gone with the Wind, acuzat că ar transmite „prejudecăți rasiste”, filmul cult experimentează o renaștere a interesului și vânzările sale online au explodat, relatează site-ul american The Daily Wire. De când HBO a anunțat știrea, filmul a ocupat primul loc în categoria „filme și TV” de pe site-ul Amazon, de exemplu. De asemenea, ocupă locul cinci în clasamentul celor mai cumpărate filme de pe iTunes.
Un film acuzat de revizionism de mai mulți istorici
Celebrul lung metraj cu Clark Gable, lansat în 1939, este acuzat de revizionism de mai mulți istorici și universitari, care consideră că Sudul dinaintea Războiului Civil american a fost arătat într-o lumină mai prezentabilă decât a fost în realitate. În centrul filmului se află, în special, ideologia cauzei pierdute, care susține că statele sudice au luptat pentru independența politică, amenințată de nord și nu pentru menținerea sclaviei, care reprezintă un neadevăr istoric.
„Gone with the wind este produsul timpului său și prezintă portofoliile rasiste care erau comune în societatea americană”, a argumentat un purtător de cuvânt al HBO Max pentru a justifica retragerea lungmetrajului cu opt Oscaruri. Pentru platformă, menținerea acestui film în catalogul său „fără explicații și denunțarea acestei reprezentări ar fi fost iresponsabil”.
Prin urmare, HBO intenționează să repună filmul online în curând, dar însoțit de contextualizare, pentru a-l plasa în vremurile de atunci. Lungmetrajul va fi, totuși, prezentat în întregime, pentru că a face altfel ar însemna „a pretinde că aceste prejudecăți nu au existat niciodată”, a spus purtătorul de cuvânt.