- Filmul are nouă nominalizări la BAFTA și cinci la Oscar.
- Pelicula începe cu un ecran negru și cu sunetul unei drone atonale, indicând importanța sunetului încă de la început.
- Johnatan Glazer: „Există filmul pe care îl vezi și există filmul pe care îl auzi”
Un film despre Holocaust, „The Zone of Interest”, este considerat ca fiind una dintre cele mai înfricoșătoare descrieri ale brutalității umane create vreodată, conform BBC.
Este unul dintre cei mai importanți concurenți la premii din acest an, cu nouă nominalizări la BAFTA și cinci la Oscar, unde, dacă ar obține premiul cel mai mare, ar fi cu siguranță cel mai șocant câștigător al celui mai bun film din istorie. Cu toate acestea, o mare parte din puterea sa constă în ceea ce se aude, nu în ceea ce se vede.
Filmul se deschide cu un ecran negru. Pentru câteva minute tulburătoare, nu există nicio imagine, doar valuri ale unei drone atonale bântuitoare care se estompează în cele din urmă. Acesta este primul indiciu despre cât de important va fi sunetul în acest film. „Am vrut ca spectatorii să-și dea seama că se scufundă”, a spus regizorul, Jonathan Glazer, pentru Rolling Stone despre intro. „A fost un mod de a-ți acorda urechile înainte de a-ți acorda ochii la ceea ce urmează să faci.”
Imaginile care urmează la scurt timp sunt scene vesele și relaxate ale unei tinere familii germane și dau un ton sumbru pentru restul filmului. Dezvăluirea timpurie este că familia este de fapt a comandantului nazist din viața reală Rudolf Höss. Acesta este arătat împreună cu soția sa Hedwig și cei cinci copii ai lor, în timp ce casa lor impunătoare este în spatele zidului lagărului de exterminare de la Auschwitz. Höss orchestrează și supraveghează construcția camerelor de gazare care ar urma să ucidă mii de evrei, la doar câțiva metri de casa familiei lor.
După cum a explicat Glazer: „Există filmul pe care îl vezi și există filmul pe care îl auzi”. În timp ce elementul vizual se preocupă în mare măsură de activitatea banală de zi cu zi din casa familiei, personajele ignorând sau glumind despre atrocitățile de alături, sunetul spune o poveste înfricoșător de diferită.
Partitura filmului a fost compusă de Mica Levi, responsabilă și pentru ultimul film al lui Glazer, „Under the Skin”, dar este folosită cu moderație. Cel mai proeminent este designul sonor non-muzical, cu sunetele recreate de la Auschwitz și creat de Johnnie Burn, acum nominalizat la Bafta și la Oscar. Sunetele pe care le auzim venind din spatele zidului taberei în timp ce soții Höss își desfășoară treburile sunt, ca și subiectul filmului, înfiorătoare. Sunt țipetele deținuților, țipetele abuzive ale gardienilor și împușcături ale prizonierilor. Există vibrația mecanică tulburătoare a ceea ce știm că sunt camerele de gazare și crematoriile. Niciuna dintre violențe și crime nu este văzută pe ecran, lăsând spectatorul să completeze vizual cu ceea ce se întâmplă cu adevărat.