Cum încep școlile în lume. Între măsuri drastice, temeri și revenirea la normal
În Europa și în restul lumii, reluarea școlii a fost organizată folosind modalități foarte diferite, uneori radical opuse: în Suedia școala a început deja într-un mod aproape de cel normal, câtă vreme în Statele Unite scoala, spre exemplu, a început în întregime de la distanță.
Țările adoptă abordări diferite pentru a reduce la minimum contaminarea. Purtarea unei măști; școală de acasă, online; cu incertitudine sau, ca de obicei, fără nicio măsură de barieră.
În Italia și Spania, începutul anului școlar este sinonim cu incertitudinea
În Spania, ca și în Italia, școlile se vor deschide în a doua jumătate a lunii septembrie. Aceste două țări, foarte afectate de epidemie, au instituit restricții semnificative pentru limitarea contaminării. Teama de izolare este prezentă în aceste țări și, prin urmare, revenirea elevilor la școală este trăită cu mare îngrijorare.
În Italia, instrucțiunile sunt încă foarte vagi. Unele unități de învățământ sunt în proces de mărire a spațiului pentru a respecta distanțarea fizică mai ușor. Orele de intrare vor fi ușor diferite. Masca va fi obligatorie pentru cei care sosesc și părăsesc școala, dar poate fi îndepărtată în timpul lecțiilor, dacă se respectă distanța dintre banci. O combinație de învățamant la distanță și cursuri față în față va permite controlul numărului de copii din fiecare clasă.
În Spania, copiii se vor întoarce în sălile de curs după o izolare foarte restrictivă de câteva luni. Părinții sunt foarte îngrijorați și se pregătesc să reia educația la domiciliu în cazul închiderii școlii din cauza unor cazuri pozitive. O mișcare de boicot a revenirii la școală a apărut din cauza acestor incertitudini și a fricii de contaminare. Măsurile sunt foarte drastice: măștile vor fi obligatorii în clasă pentru copiii cu vârsta de șase ani și peste, pe tot parcursul zilei școlare. Elevii ar trebui să se spele pe mâini de cel puțin cinci ori pe zi. Măsurarea temperaturii va fi efectuată în fiecare dimineață, la școală sau acasă.
Unii sunt totuși optimiști cu privire la riscuri: un studiu privind numărul infectărilor din taberele de vacanță din această vară în Spania arată o rată scăzută de contaminare a copiilor. Autorii, medici de la Spitalul Sant Joan de Déu din Barcelona, afirmă totuși că rezultatele nu pot fi extrapolate la mediile școlare, deoarece activitățile acestor tabere au avut loc în principal în aer liber și în grupuri de mai puțin de 10 copii.
Germania și Olanda: fără măști la școală
În Olanda, cursurile primare și secundare au loc fizic, în școli. Nici elevilor, nici profesorilor nu li se cere să poarte măști. Unii profesori au fost reticenți să se întoarcă la muncă și o serie de școli și-au introdus propriile reguli.
Dacă un elev are test pozitiv pentru COVID-19, întreaga familie trebuie să se izoleze la domiciliu timp de 10 zile. Copiii cu vârsta peste șase ani care prezintă simptome ar trebui să rămână acasă și să se testeze; elevii mai mici pot merge la școală și la grădiniță chiar și cu simptome ușoare de răceală, dar trebuie să rămână acasă dacă au febră.
În Germania, problema măștilor nu este unanimă. Purtarea măștii nu este obligatorie pentru copiii din școala elementară și, în funcție de regiune și de numărul de infectări pe cap de locuitor, este obligatorie pentru copiii mai mari în primele 10 zile de școală. În transportul în comun, copiii trebuie să poarte o mască, iar sălile de clasă vor fi aerisite cât mai mult posibil. Transportul școlar și transportul public au fost suplimentate pentru a permite copiilor să respecte distanțarea socială.
În Norvegia și Rusia: nu mai există școală la domiciliu
În Norvegia, ca și în Rusia, copiii nu vor purta măști. Norvegienii au stabilit timpi de recreere pe terenuri separate și la intervale decalate pentru a evita adunările. La rândul lor, rușii programează cursurile astfel încât să evite supraaglomerarea în zonele comune.
În Suedia revine totul la normal
Elevii suedezi nu au stat în izolare și se întorc la programul normal de școală, fără măști, care nici măcar nu sunt recomandate de guvern.
Menținerea școlilor deschise în primăvară nu a crescut rata infectării în comparație cu țara vecină, Finlanda, iar suedezii sunt încrezători în studiile care arată că profesorii nu sunt mai afectați decât restul populației.
Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook