În vremea COVID-19 sunt multe afaceri care merg prost. Unele se închid, dar sunt altele care au cunoscut un success neașteptat în ultimele luni. Companiile care vând bunkere, acele adăposturile antiatomice, au câștigat milioane.
Oamenii și-au pierdut slujbele, am rămas fără hârtie igienică în supermarketuri, fără conserve. Și cum au reacționat unii dintre ei? S-au panicat, au crezut că vine sfârșitul lumii, și s-au pus pe cumpărat bunkere de apocalipsă.
În Statele Unite există o astfel de comunitate de bunkere antiatomice, xPoint, pe locul unei baze militare abandonate și transformate în comunitate de supraviețuire.
În urmă cu 40 de ani, CEO-ul Robert Vicino a auzit o voce feminină în cap, care i-a spus că trebuie să construiască o rețea de bunkere subterane, pentru a asigura supraviețuirea oamenilor, pentru că se apropie un mare pericol.
În 2008 s-a apucat de construit. Și-a făcut o rețea de bunkere în toată lumea. În America te cosă de la 35.000 de dolari bucata, în Europa până la 2 milioane de dolari, pentru că aici ai apartamente de lux.
Compania spune că are clienți din clasa de mijloc, oameni educați, responsabili și care înțeleg situația actuală.
„Vindem, în medie, unul pe zi”, spune Vicino. Acum două săptămâni a încasat mai bine de un milion într-o zi de vineri. Lunea care a urmat a mai vândut de 500,000 de dolari.
El spune că cei nou-veniți nu sunt testați, pentru că nu crede în veridicitatea testelor existente în acest moment.
Au scăzut cererile de apartamente, au crescut în schimb puternic cele pentru bunkere. Au devenit case de vacanță în timpul pandemiei. Nu prea văd de ce nu ai putea să te izolezi frumos la tine acasă și e nevoie de un bunker pentru asta, dar treaba lor, ei să fie sănătoși.