Două companii deținute de un puternic om de afaceri negru au dat în judecată McDonald’s pe motiv că a discriminat companiile mass-media deținute de afro-americani privind cheltuielile cu publicitatea și cer 10 miliarde de dolari daune și interese.
Companiile Entertainment Studios Networks și Weather Group, deținute de omul de afaceri Byron Allen, care solicită ca marile corporații să cumpere mai mult spațiu publicitar de la canalele mass-media afro-americane. Grupul Allen Media / Entertainment Studios produce filme și deține mai mult de 10 canale de televiziune în Statele Unite.
Refuzul contractelor bazat pe stereotipuri rasiale
Reclamantul susține că gigantul fast-food a cheltuit în jur de 1,6 miliarde de dolari pe reclame TV în Statele Unite în 2019, dar doar 0,31% din întreaga sumă a mers spre canalele mass-media controlate de afro-americani. Allen susține că McDonald’s a discriminat intenționat întreprinderile sale prin refuzul contractelor bazat pe stereotipuri rasiale.
„McDonald’s ia miliarde de la consumatorii afro-americani și nu le oferă aproape nimic în schimb. Cel mai mare deficit comercial al Americii este deficitul comercial dintre America albă și America neagră, iar McDonald’s este vinovat de perpetuarea acestei disparități ”, spune Byron Allen într-un comunicat. Un purtător de cuvânt al McDonald’s a declarat pentru The Wall Street Journal că grupul va investiga plângerea.
McDonald’s a anunțat că își va dubla cheltuielile publicitare destinate canalelor mass-media deținute de reprezentanți ai minorităților negre și hispanice, femei și alte grupuri subreprezentate, în următorii patru ani.
Sursa: Le Figaro