- „Jinfluencerii” sunt jurnaliștii care dețin conturi de TikTok sau Instagram specializate.
- Jim Mullen: „Am adus oameni care au urmăritori și… i-am supus pregătirii noastre oficiale pentru a ne asigura că pot scrie lucrurile în mod corect.”
- Este mult mai greu pentru creatorii de conținut consacrați să fie guvernați de un nou set de principii jurnalistice la care nu aderau anterior
Piața media devine din ce în ce mai fragmentată din punctul de vedere al modului în care este consumată informația mai ales de către Generațiile Z și Millennials. Astfel, a apărut o nouă categorie de creatori, „Jinfluencers”: jurnaliștii care dețin conturi de TikTok sau Instagram specializate (micro sau nano-nișate).
Peisajul media fragmentat ne-a servit din ce în ce mai mult interese de nișă și nano, îndepărtând relevanța de la mainstream către surse mai puțin de masă, dar mai de încredere, creând valori mai profunde de implicare cu un public mai loial și mai atent pe care mărcile se străduiesc să-l caute, scrie The Drum.
Va exista întotdeauna loc într-o societate media consolidată și progresivă pentru diferențierea instituțiilor media. Cu toate acestea, pe măsură ce media tradițională se confruntă cu noi formate și obiceiuri de consum ale publicului, apare o luptă între jurnaliști și influenceri.
Editorul britanic Reach – proprietar al Daily Mirror, Daily Express, Manchester Evening News și mai multe titluri locale – a devenit afișul acestei lupte atunci când a anunțat 450 de concedieri anul trecut și a plănuit să angajeze influenceri în loc de jurnaliști.
Directorul executiv Jim Mullen a declarat pentru Telegraph că „nu le place să folosesc cuvântul influnceri aici, dar am adus oameni care au urmăritori și… i-am supus pregătirii noastre oficiale pentru a ne asigura că pot scrie lucrurile în mod corect.”
Deși aceasta nu este o veste grozavă pentru cei afectați de concedieri, este de fapt un plan de afaceri destul de bun. Dacă 20% dintre tinerii cu vârsta de 18-24 de ani folosesc TikTok ca sursă principală de știri, este logic să fie aduși creatori populari în redacție.
Poate orice micro sau macro influencer să fie jurnalist?
Doar pentru că au acoperire nu înseamnă că pot prezenta o știre echilibrată. Doar pentru că se implică nu înseamnă că se angajează într-un interviu decent.
Cu o mare putere vine o mare responsabilitate și, odată ce un influencer trece pragul pentru a deveni un „jinfluencer”, există etica implicată, ceva la care jurnaliștii instruiți sunt destul de buni, fiind transportatorii adevărului.
Sunt jurnaliștii tradiționali amenințați din cauza „jinfluencerilor”?
Pe scurt, da.
În timp ce reporterii de înalt profil și specialiștii naționali și internaționali pot dormi liniștiți, formatele se schimbă, iar jurnaliștii în ascensiune trebuie acum să fie echipați cu o serie de abilități noi care sunt native din punct de vedere social – abilități de prezentare, editare video, management comunitar și distribuție pe rețele sociale, în special pentru titlurile care pretind că vorbesc cu un public mai tânăr.
Pregătirea jurnaliștilor îi pune într-un loc mult mai bun pentru a adopta aceste abilități în arsenalul lor și pentru a crea oportunități de creștere socială mai întâi pentru conținutul lor. Este mult mai greu pentru creatorii de conținut consacrați să fie guvernați de un nou set de principii jurnalistice la care nu aderau anterior.
Deci, le revine jurnaliştilor să-şi servească publicul în mod corect, furnizând conţinut de ştiri în formatul cerut de noile audienţe.