de George Mihalcea
Trendurile online au fost și ele influențate de epidemie. În perioada stării de urgență, foarte populare au fost la noi căutări de genul: hârtia igienică, cum să te tunzi sau pâine, potrivit agenției Five elements digital.
Scăderi
Unul dintre domeniile care au înregistrat o scădere a interesului în contextul #workfromhome a fost mobilitatea urbană: căutările pe Google referitoare la transportul public sunt cu 17% mai puțin frecvente decât înainte de epidemie.
Și traficul către clădirile de birouri înregistrează o scădere cu 30% în iulie.
O scădere de 3% au căutările către centre comerciale, muzee, cinematografe și parcuri tematice.
În premieră față de ultimii 5 ani, au scăzut și căutările legate de vacanță.
Creșteri
Cele mai spectaculoase creșteri au fost înregistrate de Gmail, Netflix și Zoom.
Deplasarea la magazine sau farmacii a crescut din punct de vedere al căutărilor pe Google, fiind în creștere cu 6%.
Subiectul jocuri video a avut un vârf în luna martie dar a scăzut ca interes în iulie, iar în prezent este la un nivel obișnuit.
Alte subiecte în topul creșterii numărului de căutări au fost: livrare, locuri de muncă și comandă online.