British Airways (BA) a instruit piloții și echipajul de cabină să nu se mai adreseze pasagerilor cu „ladies and gentlemen” (doamnelor si domnilor), într-un efort de a imbunătăți „diversitatea și incluziunea”.
Transportatorul britanic a abandonat salutul traditional în favoarea unor termeni neutri din punct de vedere al genului, pentru a respecta normele sociale mai largi și pentru a face copiii să se simtă incluși.
Alte companii aeriene majore, inclusiv Lufthansa, easyJet și Air Canada, au adoptat deja un limbaj neutru de gen.
Un purtător de cuvânt al BA spune: „Sărbătorim diversitatea și incluziunea și ne angajăm să ne asigurăm că toți clienții noștri se simt bineveniți atunci când călătoresc cu noi.
Japan Airlines a început anul trecut să utilizeze termeni neutri de gen pentru a „crea o atmosferă pozitivă și a-i trata pe toți … cu respect”.
Compania aeriană australiană Qantas și-a lansat inițiativa „Spirit of Inclusion” în 2018 pentru a încuraja personalul să se abțină de la utilizarea termenilor specifici genului, în timp ce transportatorul american Delta Airlines va începe în curând să utilizeze astfel de formule pentru anunțurile de bord pentru a crea „un loc sigur, confortabil și un spațiu plin de respect pentru toți clienții și angajații noștri.
BA s-a confruntat cu critici în această vară, după ce a eliminat căruciorul pentru băuturi și a cerut, în schimb, călătorilor de la clasă economică să pre-comande sau să folosească o aplicație dacă vor o băutură.
Un purtător de cuvânt al BA a spus: „Sărbătorim diversitatea și incluziunea și ne angajăm să ne asigurăm că toți clienții noștri se simt bineveniți atunci când călătoresc cu noi.”
Sir Martin Sorrell, fondatorul agenției de publicitate WPP, a declarat pentru The Sunday Telegraph că pasagerii nu sunt deranjați de utilizarea salutărilor tradiționale.
„Fie că este o situație fericită sau nefericită, astea-s vremurile”, spune el.
Sursa: Daily MailDaily Mail