Black Lives Matter: Orezul Uncle Ben’s va dispărea în curând din supermarketuri
„Mătușa Jemima” și „Unchiul Ben” au ajuns la final de drum. Chipurile lor colorate, cu zâmbete strălucitoare, specifice afro-americanilor, vor dispărea curând de pe rafturile supermarketurilor americane, brandurile realizând că vremurile s-au schimbat.
Mătușa Jemima, femeia de culoare care a decorat sticlele cu sirop de arțar și pachetele cu făină de clătite timp de peste 130 de ani, este acuzată că perpetuează „stereotipurile rasiale” și va dispărea până la sfârșitul anului, a promis marți compania care aparține grupului PepsiCo.
În același proces, Mars, un alt gigant al industriei alimentare mondiale, a transmis că „a venit momentul ca marca Uncle Ben’s să evolueze, inclusiv identitatea sa vizuală, și asta e ceea ce vom face.”.
N-au specificat ce intenționează să facă în această privință și nu a promis să renunțe la imagine. „Nu știm în acest moment exact modificările care vor fi făcute dar evaluăm toate posibilitățile”, se arată în comunicat.
Pe de altă parte, Quaker Oats va scăpa de vizualul mărcii până la sfârșitul anului și va schimba apoi numele.
« Aunt Jemima » evocă servitoarele de culoare din sudul Statelor Unite și, prin asociere, trecutul sclavagist, segregationismul din această regiune a Statelor Unite, unde minoritatea afro-americană rămâne supusă la numeroase discriminări. Imaginea mătușii Jemima a evoluat de-a lungul timpului, „dar nu suficient” recunoaște Quaker Oats.
Black Lives Matter
De mai bine de o lună, Statele Unite se confruntă cu de manifestații masive care denunță violența polițienească impotriva afro-americanilor și mai mult, rasismul în general și moștenirea a sute de ani de sclavie.
Ca răspuns la presiunea străzii și a rețelelor sociale, țara – și companiile sale – încearcă să ofere mai mult populației de culoare și să diminueze rasismul. Toți indicatorii arată că americanii de culoare sunt defavorizați în comparație cu populația albă: acces la educație, îngrijire, angajare, locuințe, sistem bancar etc.
Quaker Oats și Mars, ale căror produse, sunt omniprezente în supermarketurile americane, sunt doar două dintre companiile care au reacționat. Însă, mulți alții au îmbrățișat sloganul „Black Lives Matter” și au promis să își modifice metodele de recrutare pentru a facilita angajarea cetățenilor minoritari sau chiar au făcut donații pentru îmbunătățirea integrării comunității de culoare.
Poziții uneori considerate ipocrite și oportuniste, încât au dus la apariția expresiei „BLM washing”, inspirată de „green washing”, care desemnează strategii de afaceri care se prefac că luptă împotriva încălzirii globale sau protecției mediului.
„Aunt Jemima” a anunțat că va dona 5 milioane de dolari inițiativelor de ajutorare a minorității afro-americane. Marți, compania-mamă PepsiCo a anunțat un plan de 400 de milioane de dolari pe 5 ani „pentru a sprijini comunitățile de culoare” din cadrul grupului.
În ceea ce privește Mars, grupul subliniază în comunicatul său că „rasismul nu are loc în societate” și promite să îl combată peste tot în lume. „Suntem alături și solidari cu comunitatea de culoare, asociații (angajații) și partenerii noștri în lupta pentru justiția socială.”.
Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook