Mișcarea americană pentru justiție rasială apărută după moartea lui George Floyd afectează producătorul auto Ford. Angajații companiei le-au cerut superiorilor să nu mai producă și să vândă mașini de poliție, potrivit Jalopnik. CEO-ul Jim Hackett a răspuns că Ford va continua să producă aceste vehicule, neînțelegând „controversa cu privire la faptul că aceste mașini ajută poliția să își facă treaba”.
Ford nu este singurul producător de automobile care proiectează vehicule de poliție în Statele Unite și reprezintă aproape două treimi din piață, relatează The Verge. Segmentul nu contribuie substanțial la veniturile companiei, care s-au ridicat la 156 miliarde USD în 2019. Cu toate acestea, Ford susține că de beneficiile tehnologice ale acestor linii de producție beneficiază toate celelalte, cum ar fi transmisiile electrice hibride, de exemplu, testate pe vehiculele poliției.
O producție orientată către „alte forme de securitate publică”
Cererea a ajuns la conducerea Ford printr-o scrisoare trimisa de mai mulți angajați și semnată în special de muncitorii de culoare care fac parte din asociatia Ford’s African Ancestry Network (FAAN) – rețeaua de origine africană a Ford. Ei au solicitat producătorului „să oprească dezvoltarea, producția și vânzarea tuturor vehiculelor de poliție și a produselor conexe”. Alți angajați au semnat apoi scrisoarea și au cerut companiei să răspundă până pe 15 iulie, potrivit Jalopnik. „Resursele noastre pot și trebuie să fie orientate către alte forme de prim-ajutor și siguranță publică”, scriu ei.
Alte companii, în special din sectorul tehnologiei, au cunoscut repercusiuni ale mișcării anti-poliție care s-a răspândit în Statele Unite de la moartea lui George Floyd. Nextdoor – o platformă de socializare între vecini – și-a oprit programul care permite utilizatorilor să transfere informații către forțele de ordine. Amazon a încetat să autorizeze poliția să folosească tehnologia de recunoaștere facială timp de un an, precum și Microsoft, după protestele angajaților împotriva contractelor companiilor lor cu agențiile guvernamentale.
O practică rasistă „istorică și sistemică”
Dar în cadrul companiilor de transport nu a existat o decizie reală de același fel, chiar dacă mai multe videoclipuri care arată protestatarii urmăriți de mașinile Ford ale poliției au devenit virale. Acesta este unul dintre motivele pentru care angajații Ford solicită șefilor să fie mai stricți în relațiile cu poliția.
În scrisoare ei explică că, de-a lungul istoriei, vehiculele construite de lucrătorii Ford au fost folosite ca accesorii ale brutalității și opresiunii poliției, ba chiar vorbesc despre o relație între Ford și poliție care durează de 70 de ani și care participă la o practică rasistă „istorică și sistemică”. Este timpul pentru ei „să gândească și să acționeze altfel”.
CEO-ul Ford, Jim Hackett a răspuns că nu există nicio legătură între credibilitatea polițiștilor și a vehiculelor pe care le conduc. Tehnologia vehiculelor, a spus el, are rolul „de a demonstra capacitatea ofițerilor de a proteja și servi”, inclusiv vehiculele conectate care „furnizează date pentru a face poliția mai sigură și mai responsabilă”. El a respins orice schimbare a producției și a revendicat „angajamentul (Ford) cu poliția din întreaga lume”. Mai pe scurt : „No. Now get back to work”.