Apple a anunțat care este obiectivul principal până în 2030, ceea ce ne face să ne gândim că lucrurile s-ar putea schimba în bine pe viitor.
Printre cauzele încălzirii globale se numără și emisiile de dioxid de carbon, iar renumita companie își propune ca până în 2030 să devină complet neutră din acest punct de vedere.
Angajamentul presupune că dispozitivele create de Apple vor avea „impact zero asupra climei” la punctul de vânzare și totodată vizează toate activitățile companiei, de la producție la utilizarea produselor.
Aceștia au declarat pentru BBC News că orice companie care speră să devină furnizor ar trebui să fie „100% regenerabilă pentru producția Apple” în termen de 10 ani.
Și alți giganți tehnologici urmează să facă astfel de angajamente. Printre aceștia se enumeră companiile Microsoft, Amazon și Google.
Grupul de campanie ecologică Greenpeace a declarat pentru BBC News că giganții tehnologici au fost printre cele mai profitabile companii din lume și, prin urmare, au responsabilitatea de a acționa rapid.
Eforturile anunțate de Apple:
-utilizarea sporită a materiilor prime reciclate din propriile sale produse;
-noi proiecte de panouri solare în Scandinavia, pentru a alimenta propriile centre de date;
-dezvoltarea unui proces de topire fără aluminiu, ca parte a unei colaborări cu doi furnizori;
-investiții în proiecte de mediu, inclusiv lucrări pentru refacerea mangrovei, a arbuștilor de pe coasta Columbiei și a savanelor de pădure din Kenya;
-efortul de a lucra la proiectele energetice ecologice în beneficiul comunităților locale, care include instalarea unor panouri solare pe acoperiș pentru copiii defavorizați din Filipine și electrificarea unei comunități de pescuit în afara rețelei din Thailanda.