Adobe Analytics: Vânzările de pijamale au crescut cu 143% de când oamenii lucrează de acasă
Coronavirusul a schimbat modul în care se fac cumpărăturile, transformând unele produse în chilipiruri și ridicând prețurile la altele.
Cumpărăturile online au explodat luna trecută, conform unei analize a Adobe Analytics. Nu e o surpriză, mulți oameni nu vor sau nu pot să-și părăsească locuințele în timpul pandemiei. Creșterea masivă a cumpărăturilor online a transformat luna aprilie într-un uriaș Black Friday.
Pentru unii dintre retailerii americani, traficul online a rivalizat cu zilele de după Thanksgiving. Alte companii au făcut reduceri importante de prețuri pentru produsele care nu s-au vândut bine în vremea pandemiei, oferindu-le la prețuri de Black Friday.
Lucrul de acasă înseamnă mai multe alimente cumpărate și mult mai puțini pantaloni, de exemplu. În încercarea de a-i convinge pe clienți să cumpere, magazinele de îmbrăcăminte au redus foarte mult prețurile.
Astfel, prețurile la îmbrăcăminte au scăzut, în medie, cu 12% în aprilie față de luna martie, cea mai mare reducere lunară înregistrată vreodată de când Adobe Analytics face măsurători. Asta a făcut ca vânzările să crească cu 34% în aceeași perioadă.
„N-am mai văzut niciodată așa ceva în industria de îmbrăcăminte”, spune Vivek Pandya, analist la Adobe. „Acum, companiile producătoare de îmbrăcăminte practică aceleași prețuri ca de Black Friday.”
Mulți retaileri de haine au fost obligați să închidă magazinele fizice în perioada izolării. Americanii care nu trebuie să meargă la serviciu, nu au mai avut nevoie să-și cumpere haine pentru birou, sala de sport sau alte evenimente sociale. Ceea ce a făcut ca vânzările de pijamale să crească cu 143%, în vreme ce vânzările de pantaloni au scăzut cu 13%.
H&M, Adidas și mulți alți retaileri au raportat scăderi drastice ale vânzărilor în ultimele luni, cauzate și de sistarea importurilor din China pe durata pandemiei.
Per total, comerțul electronic a crescut cu 49% luna trecută, iar anumite categorii, ca produsele alimentare, electronicele și cărțile și-au dublat volumele de vânzări.
Vânzările la vinuri, bere și spirtoase au crescut cu 74% între 11 martie și 21 aprilie.
Vânzările de echipamente electronice creative, ca microfoanele, au explodat, cu o creștere de 459% în aprilie.
„Probabil că oamenii au simțit nevoia să-și exprime creativitatea în această perioadă”, spune Pandya. „Când oamenii își dau seama că urmează o lungă perioadă de carantină, încearcă să se împace cu situația.”
Prețurile pentru alte categorii de produse au crescut mai moderat: computerele s-au scumpit cu 3.1%, jucăriile cu 1.5%.
Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook