Acoperire media fără precedent pentru criza Covid-19. „50 de subiecte pe zi, în medie”

Pandemia Covid-19 a dat naștere unei „acoperiri media fără precedent” în știrile de televiziune, depășind cu mult cea a epidemiilor anterioare sau a crizelor de sănătate, arată un studiu publicat pe 1 octombrie de INA și prezentat la Assises du journalisme de Tours.

Epidemia a generat, în știrile de seară ale principalelor canale franceze (TF1, France 2, France 3, Arte și M6), aproape 8.500 de subiecte în prima jumătate a anului 2020, adică „50 de subiecte, în medie, pe zi”. „Aceasta reprezintă 60% din oferta generală de informații pentru semestrul I al anului 2020” în ceea ce privește numărul de subiecte, remarcă autorii, Géraldine Poels și Véronique Lefort.

Acoperire fără precedent pentru o epidemie

„Cu mai mult de jumătate din știrile de televiziune dedicate noului coronavirus, criza sănătății a beneficiat de o acoperire excepțională. Nici epidemiile anterioare, nici sănătatea în general nu sunt de obicei atât de mediatizate”, subliniază aceștia. De exemplu, acest impact mediatic îl depășește cu mult pe cel al gripei H1N1 în 2009, cu mai mult de 1.000 de subiecte, sau chiar pe cel al epidemiei de SIDA, care a dat naștere la 2.253 de subiecte din anii 1980.

Prima dată menționate în știri pe 18 ianuarie, subiectele legate de coronavirus, inițial slab acoperite, s-au intensificat brusc la sfârșitul lunii februarie și au ajus să reprezinte 80% dintre subiectele din timpul izolării. Politica a fost retrogradată la 3%.

Situația s-a normalizat apoi treptat, cu o revenire la varietatea de subiecte, în special cu alegerile municipale și schimbarea guvernului din Franța.

Sursa: Le Figaro

Exit mobile version