De ce se izolează miliardarii pe iahturi și cât de eficientă este această metodă
Când mogulul media David Geffen a publicat o fotografie cu super-iahtul său, „Rising Sun”, pe mare, cu textul „izolat în insulele Grenadine”, multe sprâncene s-au ridicat a mirare.
Pentru că, desi mesajul părea transmis cu un scop, mulți s-au gândit că izolarea pe un super-iaht de 590 de millioane de dolari nu pare un lucru atât de greu.
Reacțiile au fost atât de vehemente, încât mesajul a fost șters.
Totuși, în săptămânile ce au urmat, au apărut numeroase povești despre super-bogații lumii, care se urcă în avioanele personale și se izolează pe iahturi de lux.
Însă, ținând cont de restricțiile de călătorie, diferite de la țară la țară și de recomandările de a sta în case, cât de posibilă ar fi o asemenea modalitate de carantinare?
„Avem un număr limitat de proprietari de iahturi care au ales să se izoleze pe vasele lor”, spune Rupert Connor de la Luxury Yacht Group LLC.
„Când îți cunoști iahtul și echipajul, acesta poate fi o minunată oază, departe de nebunia actuală. Multe dintre iahturile mari sunt aprovizionate pentru croaziere de lungă durată, sistemele de bord pot funcționa fără problem luni întregi, iar mulți dintre membrii echipajului au pregătire medicală.”
Însă, conform lui Rupert Connor, cei care s-au izolat pe iahturi, de fapt, nu se mișcă. Cel mai probabil au ancorat undeva, în largul unor insule, de unde se pot aproviziona și vor rămâne acolo până când vor fi ridicate restricțiile.
Jonathon Beckett, CEO-ul de la Burgess, o companie care tranzacționează iahturi de lux, spune că sunt câțiva clienți care au închiriat iahturi pentru 4 sau chiar 7 săptămâni, ca să se poată izola, împreună cu familiile lor, până trece pandemia.
„Copiii vor face școala în sistem home schooling, dar vor lua și lecții de gătit, vor petrece timp și în sala motoarelor, învățînd despre partea tehnică a iahtului”, spune el. „Odată de toți cei de la bord au fost testați pentru Covid-19, iahtul poate deveni un sanctuar uimitor.”.
Totuși, Rumble Romagnoli, CEO-ul Relevance, o companie de digital marketing, specializată în piața iahturilor de lux din Monaco, e destul de sceptic cu privire la o asemenea modalitate de izolare.
„Cred că e puțin nerealist să ne gândim că oamenii vor urca la bordul unui iaht și vor sta pur și simplu în mijlocul mării”, spune el. „Acești miliardari și multi-milionari, nu vor sta pe un iaht două sau trei luni. Nu e neapărat foarte plăcut. Ei sunt obișnuiți să zboare până la iaht, să iasă la un restaurant, să meargă într-un club de noapte, să urce în elicopte și să zboare în alte părți. Iahtul nu e ca o vilă, senzația de claustrare poate fi destul de supărătoare și dacă mai vorbim și despre echipaj, despre eventualii pasageri, riscurile unei infectări nu pot fi ignorate.”
Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook