Chanel va vinde o singură geantă pe an fiecărui client, pentru a limita specula cu produse de lux
Compania Chanel va vinde doar câte o geantă pe an fiecărui client, potrivit cotidianului Handelszeitung. Modelul „Kelly” se poate vinde în cel mult două exemplare pe an fiecărui client. Alte mărci, precum Hermès, au implementat deja astfel de politici de distribuție. Louis Vuitton nu vinde mai mult de două genți în decurs de un an unui singur client.
Scopul măsurilor este de a preveni revânzarea bunurilor de lux. Gențile sunt adesea cumpărate de profesioniști și apoi vândute pe piețe sau platforme online, în special în Asia.
Produsele de lux sunt revândute pe piața „gri”, în special în China. Comercianții cumpără produse de lux din Europa sau Statele Unite, pentru a le revinde în China la suprapreț. Taxele pe bunurile de lux sunt foarte mari acolo și chinezii nu mai doresc să cumpere falsuri ieftine, iar dealerii pot câștiga din vânzarea de articole de lux autentice.
Consumatorii chinezi au cheltuit aproximativ 35 de miliarde de dolari pe bunuri de lux în 2020. Însă, 28 de miliarde de dolari din această sumă au ajuns la dealeri. Pentru a pune capăt lanțului de revânzare, clienții Hermès, de exemplu, primesc din iulie 2020 o chitanță prin care afirmă că se angajează să folosească produsul achiziționat doar în scopuri personale, nu să-l revândă.
Sursa: 20 Minuten
Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook