Facebook limitează vizibilitatea postărilor care ar putea face parte din sfera dezinformării
Facebook reduce vizibilitatea postărilor făcute de pe conturi individuale care răspândesc în mod regulat informații care dezinformează, se arată într-un comunicat publicat miercuri de companie. Mesajele nu vor fi șterse, dar toate postările autorului vor fi distribuite unui număr mic de urmăritori – ceea ce va limita numărul de persoane la care ajunge informația, conform parametrilor determinați de algoritmul care gestionează fluxul de știri de pe Facebook.
Facebook nu stabilește independent dacă o postare conține informații false sau rău intenționate, ci se bazează pe constatările canalelor mass-media partenere – de exemplu, în Franța – Le Monde și Agence France-Presse. „Fie că este vorba despre mesaje înșelătoare sau false despre Covid-19 și vaccinuri, schimbări climatice, alegeri electorale sau alte subiecte, ne asigurăm că mai puțini utilizatori sunt expuși dezinformării cu privire la serviciile noastre”, scrie Facebook.
Rețeaua socială a fost puternic criticată în 2020 pentru facilitarea răspândirii pe scară largă a teoriilor conspirației asupra pandemiei sau vaccinării și a implementat măsuri similare pentru grupurile, paginile și conturile de pe Facebook.
Relaxarea regulilor pentru mesajele despre originea Covid-19
În același timp, rețeaua socială a explicat că și-a schimbat regulile privind mesajele care evocă o posibilă legătură cu un accident de laborator sau cu implicarea oamenilor în dezvoltarea coronavirusului. „Nu vom mai elimina postările care afirmă că SARS-Cov-2 ar fi fost creat de om”, au declarat oficialii Facebook pentru Politico.
Schimbarea politicii coincide cu momentul în care președintele Statelor Unite, Joe Biden, a cerut serviciilor sale de informații să investigheze mai precis posibilele origini ale pandemiei – transmiterea de la animale sau accidentul de laborator, variante care, în opinia comunității științifice, sunt posibile.
Sursa: Le Monde
Dacă ti-a plăcut articolul urmărește SmartRadio pe Facebook